Alla inlägg den 29 mars 2011

Av MimiBoo - 29 mars 2011 20:46

Alltså, wow. 
I mitt liv så har jagt haft två pojkvänner. Båda relationerna var underbara och det första slutade efter ett år och det andra efter fyra. Har ni hört hur killar ofta säger att "orka ha en lång relation, det är tråkigt att knulla en och samma tjej för alltid" ? Jag har börjat misstänka att jag är likadan. Jag menar absolut inte att det är okej att vara otrogen för det är fan det värsta en person kan vara, det jag menar är att kärlek varar inte för evigt. Människan är ett djur och denna "kärlek" vi känner är en naturlig instinkt vi har. Vi vill helt enkelt hitta en bra partner som kan hjälpa oss att få en avkomma. Imo, efter att ett par har haft sex ett par gånger så tar kärleken slut. Man har gjort sitt liksom. Sedan att det finns folk som ändå försöker få sitt förhållande till att fungera tror jag beror på tre saker,

1. Alla ens kompisar har pojkvän/flickvän och att vara den enda utan får personen i fråga att känna sig som en loser.

2. Att ha en pojkvän/flickvän ger status och vissa klarar helt enkelt inte av att vara utan den statusen.
3. Personen i fråga är rädd för att vara ensam. (lite som nr2 but who cares)

så därför blev jag väldigt förvånad idag då jag för första gången upplevde kärlek över internet, för att inte nämna avund. Som ni kanske vet/inte vet så är jag en gamergirl, jag älskar spel. I de flesta online spel så finns det en hemlig lag att man ska skaffa sig en "in-game gf/bf" vilket jag tror att du med största sannorlikhet kommer att känna igen. Så i ett spel jag spelar träffade jag en kille och wow, det är verkligen fantastiskt att spela med honom, han gör spelet roligare att spela och vi kan prata om allt. Vi har samma humor, jag älskar till exempel sexistiska skämt eller när folk gör narr av religioner (borde jag ha föds som en pojke?) och han har sagt till mig att han har svårt att spela när inte jag är online, just för att det inte känns lika roligt. För mig är detta helt nya känslor, jag menar, han bor ju ändå i USA och jag har alltid tyckt att in-game relationships är löjliga och överskattade. Dessutom har jag aldrig varit kär i någon över internet. Så idag upplevde jag något nytt, avund. Vi pratade på MSN och helt plötsligt skriver han:

Eric säger:
Oh and btw, right now I'm on skype with a friend and she's also playing Pokémon Black Version. :P

skype with a friend and she's also playing Pokèmon Black Version
a friend and she's also playing Pokèmon Black Version
she's also playing Pokèmon Black Version
she's
she



"She? Hon? Wtf, vad fan gör han på SKYPE med en annan tjej?"
Jag har aldrig i hela mitt liv kännt sådan stark avsky/hat mot någon. Vilket betyder en sak. I am possessive. Eriv är min, jag vill äga honom, jag vill inte att han ska prata med andra tjejer, prata med mig, spela med mig istället.

Eric är inte min, jag kan inte äga honom, han får prata med andra tjejer hur mycket han vill och han pratar och spelar bara med mig när han själv känner för det. Det är inget jag kan eller har rätt att styra över, hur mycket jag än skulle vilja det.

FML.

//mimiboo 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards