Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

INTE UNDERLIGT PÅ ATT DAGENS UNGDOMAR ÄR RETARDS

Av MimiBoo - 14 mars 2011 09:46

Edit; Med praktik så menar jag PRAO. Vi ska praoa hela v11.
Edit2; Nej era jäkla bortskämda 80-talister, vi får inte betalt för att praoa. Dock så får vi lite betalt i valutan vid namn erfarenhet.


Så hela min årskurs är på praktik. Här är det skolan som fixar praktikplatser och i och med att jag precis bytt skola så hann de aldrig fixa någon plats åt mig. Jag pratade med min studievägledare förra veckan, berättade att jag skulle kunna prata med min granne och be om att få praktisera på hennes företag i en vecka. Icke sa nicke, det är inte en giltig praktikplats eftersom det inte är skolan som fixat den. Jaha, vad ska jag göra då då? Tänkte jag fundersamt. Min studievägledare sa då att eftersom jag inte ligger efter i något ämne och har relativt bra betyg så kunde jag ta ledigt denna vecka. Yay! Glädjen varade dock inte länge. Igår ringde min snälla studievägledare och sa att jag ändå skulle gå till skolan. 08:30 skulle vi samlas i sal B. Okej tänkte jag. Varför inte. Så, being the good girl as I am, jag gick till skolan idag, 08:25 var jag på plats i sal B. Tydligen var jag inte den enda som inte fått praktikplats, ett tiotal andra är också drabbade. Här börjar det roliga. De andra som sitter i rummet är fjortisar och bratz som inte riktigt hänger med på lektioner utan sitter med sina mobiltelefoner och smsar. Vad de ska jobba med är obviously saker som de måste ta igen. Men jag då? Jo, nu ska ni få höra vad mimiboo, 17 (snart 18) årig tjej som går andra året på gymnasiet ska jobba med! Jo, läraren går och hämtar färgpennor samt färgkritor och ger till mig.


Jag: Driver du med mig?

Lärare: Nej. Du måste vara på skolan den här veckan för att få giltig närvaro och det är riktigt tråkigt att du inte kan jobba med någonting, nu är situationen som den är men jag hämtade lite kritor till dig som du kan fördriva tiden med.
Och så går hon iväg.


Verkligen Sverige, verkligen? Så detta är vad jag ska göra resten av veckan från 08:30 till 15:00? Kom fan inte och skyll på oss ungdomar att vi är retards/icke allmänbildande när ni vuxna bedriver en sådan här skit undervisning.


Ps. FML.
Ps2: Är för upprörd för att kolla efter ev. stavfel. FU.


Tack och hej.

:D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MimiBoo - 28 april 2011 21:00

Yus yus, fick ett antal frågor till frågestunden så jag tar väk mig an dem. :D   Vad för slags musik lyssnar du på? Mest rock/pop/metal. Jag gillar jpop/jrock (Japansk pop/rock) kpop/krock (koreansk pop/rock) och engelsk pop/rock. Dessutom har ...

Av MimiBoo - 18 april 2011 12:30

Har sovit lite drygt 3 timmar i natt....oh wow. Huvudet känns lite segt och ögonen lite trötta men för övrigt är allt på topp. Borde egentligen gå och lägga mig men jag är så rädd att förvärra min dygnsrytm mer än jag redan lyckats göra. :/ Förstår i...

Av MimiBoo - 6 april 2011 22:02


    ATTENTION Har du ett MSPP TCG (eller Malevolent Sentient Poogle Plushie TCG för att vara exakt) så snälla, kan du tänka dig att låna ut den till mig? Jag skulle verkligen vilja ha avataren man får då man kollar i sitt inventory och har jus...

Av MimiBoo - 2 april 2011 21:14

Det här börjar gå över styr, hur kan jag älska en person jag aldrig träffat? Ohwow.    Happened face to face online though it took a whileYoung and disconnected, just out to kill some timeNothing R-rated first, then something happenedthat defied ...

Av MimiBoo - 1 april 2011 23:48

Life's no ordeal if you come to terms, Reject the system dictating the norms.   From dehumanization to arms production,To hasten the nation towards its destructionPower is power, the law of the land,Those living for death will die by their own...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards